USArie.reismee.nl

Strandtest

We krijgen de smaak van de zeelucht weer te pakken en besluiten in de dying seconds van de reis nog enkele stranden te testen.

Na Languedoc, Costa Dorado, Algarve, Portugese westkust, Bayonne, Les Landes (Dune de Pilat), Dieppe, Cap Gris en Blanc Nez en Calais als exotische oorden steken we nog wat proef in België en Nederland.

Koksijde, Cadzand en Rockanje kunnen de test met glans doorstaan. In etappes terug naar het zgn koude noorden waar het soms beter weer is dan we in Spanje aantroffen (je moet de media inderdaad niet altijd geloven). Prettige communicatie met allerlei dienstdoende en loslopende mensen uit de sector, nog niet blasé in het voorseizoen.

Om vier uurvertrekken van de camping in Rockanje,i.p.v. de standaard 11.00 uur? Geen probleem meneer en wilt u ook gebruik maken van onze gratis wifi?

We pakken nog een snufje mee van een paar stranden aan een binnenmeer bij de Maasvlakte en snappen nu ook de uitdrukking onder de rook van Rotterdam. Een vage olielucht typeert deze biotoop. Het Brielse Mee oogt en ruikt vriendelijker.

Maar het spul staat daar om onze voertuigen op mooie snelwegen te laten rijden, bij voorbeeld omdat we de lokroep van de stranden in Portugal niet kunnen weerstaan. En dan wil je erheen.dus geaccepteerd.

In twee uur rijden we die avond naar Twente. Nog één keer tanken bij Deventer (bedankt Maasvlakte) en een klein campertje verdwijntnaar het rustieke borne....to-be-wild.

En de strandtest?

Dank zij onder meer de Maasvlakte en de global warming kunnen we binnekort ook qua weer hier blijven.

Geen lange reizen meer, auto's en vliegtuigen kunnen in garage en hangar blijven en een global freezing zal ooit volgen.

Cool, niet?

En het beste strand??

Eerlijkheidshalve willen we Bali en Maleisië ook een kans geven. Na oktober the results.