USArie.reismee.nl

American way of life: over veilingen en shotguns

-Een Mack Truck van 1981 (zonder motor) met 5th Wheel Plate

-Een John Deere 8960 Tractor, 4 x 4, 710-70R38Duals, 12 Spd., Trans., 4 Hyd., Updates, Work Order (Clean Unit)

Deze twee items staan hoog op onze verlanglijst. Ze zijn te bezichtigen en aan te schaffen op een veiling in de prairie, met nog honderden andere artikelen. Sommige zo handzaam dat ze wel in onze koffer zullen gaan.

Op 23 juni vindt dit spel van loven en bieden plaats. Ten noord-oosten van New Salem, de plaats waar de Interstate wordt opgefleurd met een reusachtige koe (zo'n 10 bij 15 meter). Om nog eens duidelijk te maken dat we in agrarisch gebied zijn.

Zo'n Mack zonder motor zou ik ook verkopen, wie weet kan ene De Vries uit Blijham er wat mee.

JD Manuals en Magazines: voor de echte liefhebber. Misschien de grootste verzamelaar van Noord-Nederland, in Lauwerzijl.

De Mandan Finder, lokale advertentiekrant, wordt voor een groot deel gevuld met de aankondigingen van dit soort veilingen.

En verder auto's, nieuw of gebruikt, het zijn hier de bekende warme broodjes.

De prijs is niet veel hoger dan dit voedsel.

Een grote Dodge SUV die je in NL al gauw 60.000 euro geeft, doet hier zonder gene 24.000 dollar, zijnde een schamele16.000 euro. Brandstofgebruik is weliswaar omgekeerd evenredig maar als je weinig rijdt zoals ik...

Het bericht dat me vandaag het meest opviel in de Bismarck Cronicle (op regendagen leest de vakantieganger immers, maar Baantjer ligt nog thuis): er is volgende week een workshop schieten voor de 16-jarigen en jonger. Apparatuur, targets (whatever it maybe) etc. is aanwezig. komt allen kids!!!

Zoals in de gigantische sportzaak Scheels de schietsport de meest dominante plaats inneemt. Deel daarvan is een schiethoekje voor de jeugd. Er zijn ook speciale wapens voor de jeugd. Zoals je vijfjes hebt voor de kleintjes bij het voetballen.

Kortom, de sport is volwassen... En elke dag is er wel een berichtje in de krant over een jongen (van bv. 13) die met het wapen van z'n grootvader iets substantieels heeft geraakt. 'Part of the game' vindt de sportief ingestelde westelijk halfronder. Sporters in deze categorie zijn meestal nog ronder dan dat.

Breaking news: Vandaag weer geen tornado in deze regio. Wel een ernstige waarschuwing aan de desk van de autoverhuurder voor overstekende bambi's.

N.B. Items en nieuws over de veiling:

Bestellingen tijdig doorgeven svp.

---