USArie.reismee.nl

Lichaam en geest

Father Kramer leidde de dienstin een van de kerken die op ons pad kwam. Alleen al aan de rand van Bismarck staan er vier kerken op een boogscheut afstand, nagenoeg nieuw. Veel ruimte nodig, voor de parkeerplaatsen en Amerika is in moeilijkheden. De kerken zitten vol, dat schijnt een wetmatigheid te zijn. Wij gaan naar de akthedraal en die is katholiek.

Father Kramer bidt wel voor vrede en veel andere goede dingen, de troepen overzee worden niet genoemd zoals ik vorig jaar mocht ervaren in Arizona en omgeving. Ook brak hij een lans voor toenadering tussen protestant en katholiek.

Het klonk redelijk progressief in dit toch als behoudend bekend staande Amerikaanse midwesten. Maar de 75-jarige voorganger mag ermee stoppen van de bisschop. Van Agt en Lubbers waren ook vrij laat en hadden hun handen vrij om een ander geluid te laten horen.

De Bismarck Tribune opent er maandag mee en wij voelen ons vereerd, bij zijn afscheidsronde geweest te zijn. Die krant wil ik meenemen, voor mijn broer die goed katholiek is (of hij het zelf weet betwijfel ik), zeg ik tegen m'n gastvrouw.

En of de duvel er mee speelt: als ik al niet in wonderen geloofde, dan doe ik het nu.

Prompt lag er vijf minuten later een tweede exemplaar op de deurmat.

-------------------------

Snel daarom over van het spirituele naar het aardse. Ellen's kookhoekje. Het recept is helaas nog niet compleet.

Zeveet Dough

1,5 dry milk

4 c warm water and milk

3 pck yeast

3 whale eggs

1 egg yolk beaten

1 c sugar

4 tsp salt

1 c magola

1 c potato flake

Mix together yeast, sugar, salt. 1 c potato flake and dry milk, add warm water and mix well, add eggs and ail, ado flour to make soft dough...... cup flo... let rise twice.

21/4 cup brown sugar

1/2 cup whiggering cream

1/4 lb butter

1/8 cup .. Karo Syrup

maybe a tiny more cream

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!