USArie.reismee.nl

Losse schroeven

De reis staat op losse schroeven. De tweede keer al belde een bedrijf dat aan woningbeveiliging doet. ...Of het gelegen kwam en ...of u de heer X bent...

Natuurlijk, stom: midden op een stadsplein gaan staan en rondbazuinen dat je een paar weken weg bent. Foldertje met plattegrond uitdelen van je huis, bord in de tuin: we zijn even weg, sleutel onder de mat.

Zoiets is internet toch.

Vraag 1: 'Is uw huis beveilgigd? En daar trappen ze niet meer in, je reactie over die pitbulls van de buren die ongehoorzaam zijn, de anti-kraakwacht bestaande uit leden van het honkbalteam, de schorpioenencollectie die eindelijk een paar weken los mag lopen, vandaar dat de ramen dicht zijn...

...anti-kraakwacht onopvallend aanwezig

Het seizoen voor het dievengilde is weer begonnen.

Maar we maken ons geen zorgen. Als we terugkomen gaan we toch een nieuwe vloer aanleggen ipv de levensgevaarlijke triplex-achtige ondergrond waar we nu voorzichtig onze stappen op zetten. Een natuurlijke valkuil. Mocht u op die wijze naar de kelder zijn gegaan: voorzichtig met de jam die daar staat. Die van vóór 1984 kan bedorven zijn.

Dan is er de muziek die automatisch op volle sterkte gaat als er onbevoegden binnenkomen. Rowwen Hèze die het Blieve Loepe over het ......plein schalt. De hangjeugd voor onze deur die gestoord wordt: Wat is daar aan de hand? En ja, we hebben al drie weken geen ijsje gehad.

Onze buren die licht slapen, gevolg van jarenlange nachtdiensten. En natuurlijk bij nacht en ontij thuiskomen.

En dan de webcam: fantastisch om vanuit het vliegtuig boven Alcatraz te zien hoe de valse Mondriaan van z'n lijst wordt ontdaan en meegenomen.

We kunnen niet wachten (Twentse uitdrukking)

---