USArie.reismee.nl

Rodeo

Helaas lukt het niet foto's tussen de tekst te plaatsen. Ze staan daarom (nogal ongeordend) in de rubriek foto's.

-------

Op Youtube publiceert Edwin binnenkort een filmpje over de rodeo. Dit grootse evenement in Zuid-Tucson deden we zaterdag aan. We waren te laat met het inschrijven als deelnemer. Er is een wachtlijst.

Persoonlijk heb ik geen interesse. Alleen al bij het zien van die spring-in-het-velds denk ik dat er niemand zonder een gebroken rug vanaf komt. De rug van de ruiter weerkaatst op rug/kont paard. Ruiter lijkt van elastiek.

Maar iedereen loopt na de smak doodgemoedereerd weg al kan een enkeling niet verhullen dat er wat gekneusd is.

De mensen vinden het allemaal prachtig en tussen het eten van popcorn, frites en alles wat minimaal in transvet gebakken of gebraden is wordt er enthousiast geklapt, gejoeld en gelachen.

Het is een hele zit ook door de warmte: 30 graden in de schaduw, maar daar genietenen alleen de geworpenen even van als ze naast/onder een paard of stier terecht komen. Een kort voorrecht.

Maar de spanning vergoedt veel. En we krijgen deskundige toelichting van een voormalige boer uit Wyoming.

Over de technische aspecten van en disciplines in het rodeo komt - dus - Edwins filmpje.

Verder:

-Skypend vernemen we dat Joris geslaagd is voor het zwemdiploma.

-Bennie is jarig. Gefeliciteerd.

-Norita en Hank zenden wat foto's van het inzaaien en planten maar we willen eerst uitzoeken wat daar (ABQ) de grond in gaat.

-Tanja is afgestudeerd en krijgt haar bul op 25 februari.

-Ellen is terug uit Groningen/Lauwerzijl. Piet en Jannie zijn hier trouwens wereldberoemd. (althans bij John Deere bezitters).

-Zelfs in Nieuw-Zeeland wordt dit weblog gelezen!

-Theo wordt jarig: idem dito als Bennie

Martine

Lezen? Verslinden! Zoveel moois, we zullen de atlas er eens bij pakken om onze reisroute voor de USA aan te passen.