USArie.reismee.nl

Tucson en de roadrunners

Woensdag 18 februari bereiken we het hostel in Tucson op tijd.
'Roadrunner' heet het en het ziet er artistiek uit.
Mooie beschilderingen en kleurige tegel versieringen aan de buiten zijde van het gebouw
en ook nog een leuk treintje.
Binnen gekomen blijkt het een gezellige plek te zijn. Veel mensen uit verscheidene landen.
Voor een prikkie wordt er voor ons gekookt en het smaakt heerlijk.'s Avonds maken we nog een stadswandeling met Arie als - deskundige - gids 'want ik weet de weg', zegt hij steeds.

Zelfs in het centrum van Tucson, met de weinige hoogbouw, is er zo nu en dan ruimte. En waar ruimte is, groeien cactussen.


Slapen lijkt eerst geen probleem totdat er ergens tussen 5 en 6 uur s'ochtends
een dame in de heren slaapkamer staat en zich verontschuldigt om dat ze dacht in de wc te zijn.


Iedereen wakker, alleen ik slaap daarna niet meer.
Het blijkt erg gehorig te zijn en Arie doet al guw zijn beklag om dat ik te hard praat.
We besluiten na het ontbijt naar de scoutshop te gaan . Heerlijke wafels zijn het ontbijt
en met een beetje internet is het al gauw tijd om naar Broadway 5049 te gaan .

Daar blijkt op de 1e verdieping een heuse scoutshop en kantoorruimte te zijn .
Ik geef mijn email adres zodat ik een uitnodiging kan ontvangen voor een opkomst
van de vereninging in Tucson.
De scoutshop is een ware bron van inspiratie.
Scouting heeft toch een heel andere inslag en beloningssysteem.
Ondanks dat koopt Arie andere sokken en een kleinigheidje voor ons logeeradres.
Zijn nicht ontvangt ons met open armen.
Ze is op haar kleinzoon en dochter aan het passen en het is erg gezellig.
Samen geluncht en afspraken gemaakt over het verblijf.
We willen nog veel zien al valt het niet mee . Ik ben heel moe.
Arie niet en chauffeurt me naar het Sonora Desert 'museum'.
Ho ! eerst nog even tanken Dat lukt hoor.
Gewapend met American oversized bekers koffie stappen we in .

Tucson, vanaf de Catalina Mountains

Al gauw blijkt de vermoeid heid voorbij.
Het was er geweldig mooi .
Al hadden we inmiddels al heel wat desert gezien ; er was nog heel wat nieuws te zien.
Zo was erook nog een hike van een half uur door een 'desert'.

Een soort open museum; het is omgeven door vele mijlen grote dessert.
Zoeken naar javalina's een soort varkentjes blijkt heel wat te zijn,
tot ze zowat op ons staan te wachten.
Nog wat foto's en dan worden we er uit gewerkt; het is al sluitingstijd.
Vriendelijk doch dringend. Met een omweggetje zijn we algauw weer terug bijn Rita en Chuck.
De kleinkinderen worden net opgehaald.
Aansluitend hebben we lekker gegeten en MOET er basket bal worden gekeken ,
want Rita is de nummer 1 fan van de Arizona wildcats te zijn.
Het hele huis hangt er werkelijk vol van allerlei fan artikelen.
Noem maar iets en het is er . Van haar club wel te verstaan .
Voorbeelden :douche gordijn , wc matje,bekers, ballen ,petten, mousepad, pennen,v laggetjes en hoeden
Ook knuffels, onderzetters, pantoffels en zo voorts.
Je wordt er gek van. Zij glimt van geluk.
De wedstrijd is begonnen en ik hoop alleen maar dat ze winnen.
grtz Edwin

P.S. De wedstrijd was tussen UCLA Los Angeles en Huskies Seattle, twee concurrenten van de Arizona Wildcats. Dit team werd in 1997 kampioen van het collegebasketball in de USA. Het doet al jaren in de top mee.

We weten dat we ons zondagavond zelf moeten redden want dan is er weer een wedstrijd in het Tucson University Stadium.

Hun kleinzoon van 2,5 jaar kent de startopstelling van het team uit z'n hoofd.

Laatste nieuws:

Temperatuur: 27 graden. (een inwoner van Delden meldt zojuist via Skype dat het daar somber is. Een andere inwoner van Delden die me vrijdag voor de vakantie aanreed krijgt nog een claim aan de broek wegens gederfde levensvreugde. R.'dochter werkt voor een letselschadebureau en wil daarvoor een procedure in werking zetten. Ze gaan voor 40.000 dollar. No cure no pay (fee = 25 %).

Tucson: 600.345 inwoner geboren

Grootte: als Twente

Voertaal: Engels, daarnasst spreekt 50 % redelijk tot goed Spaans

Activiteiten komende dagen: rodeo en lentetraining topteams baseball en football

Golftoernooi met Tiger Woods

Dames golftoernooi georganiseerd door Scott (schoonzoon Rita en Chuck)

Aantal parken worden wellicht gesloten wegens recessie. Daaronder het door ons bezochte parachige Red Rock State Park. (Sedona)

Hoofdstad Arizona: Phoenix

4 miljoen inwoners, metro.

Bezoeker gisteren: Barrack Obama

----

Citytrekfiets van mijn rit in 2007: alleen banden oppompen.

Wijkwinkels op 5 km afstand.

Favoriet bier: Corona

Huurauto: Ford Escape

Verbruik: 1 op 7

Benzineprijs: Euro 0,38 / liter

------

Planning: we blijven iig tot maandagmorgen in Tucson. Dan kamperen we een nacht in de woestijn tussen de saguaro's. Verwachte minimumtemperatuur dan redelijk (ca. 6 graden). Overdag 30.

Daarna: ..?.. Tucson of Apache Juction bij Phoenix of de Superstition Mountains met het park genaamd Lost Dutchman voor nog een kampeersessie.

Reacties

Reacties

Edwin S

Ik las je bericht op onze site. Dacht even jullie verslag te lezen. Tjemig de pemig wat doen jullie daar? Heb ooit eens iets gelezen over: " Wie verre reizen maakt heeft geen tijd om ......" Ik kom wel een andere keer terug om alles te lezen. Heb nu geen tijd. Moet wandelen in The Catlins. Ajuu, en veel plezier bij de Wifi-hotspot. ;-}

arie

als mijn reispartner uitslaapt na alle inspanningen, bereid ik de dag voor. Heel effici"ent met de computer. Voorbeeld:
Waar Lego Mindstorms NXT kopen? Dan blijkt een winkel op 12 mijl afstand door de stad waar we heen wilden, hem niet in voorraad te hebben): tijdwinst 1,5 uur!!!
En mij kost het maar enkele minuten om een pagina vol te tikken. Edwin controleert en corrigeert dan het waarheidsgehalte.
Nu ga ik nog even checken welke rodeo-evenementen er vandaag zijn.
Veel plezier in de Catlins, maandag ga ik fietsen in de Catalina Mountains bij Tucson.
Nu moet ik stoppen want ik ga koffie zetten voor Edwin K.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!