USArie.reismee.nl

Jungle

In de grote-mensen wereld van het geld is het een jungle en daar is een kredietcrsis voor nodig om het te ontdekken. Hier in Thailand hebben we ook een soort kredietcrisis, we weten bijna niet hoe het geld op te krijgen. Fls water: 5 Bht, dat is 11 cent.

Daarom permitteren we ons aan het eind van het uitstapje enige extravaganza: we gaan een jungleocht maken. En de prijzen voor die beleving doen weer wat westers aan. Geen wonder, dit soort nering wordt vooral gedreven door Euroepeanen. Zij voelen haarfijn aan wat de westerling tekort komt en overalzijn nu van die back-to-basics activiteiten, waarbij iedereen op z'n niveau mee kan doen.

Dat niveau is altijd haalbaar zoals voor de fietser die net een rijwiel heeft aangeschaft en al met een hand los kan rijden. Gevorderd wordt de categorie waarin deelgenomen kan worden aan een guided tour. En die categorie is interssanter, ook om de prijs. Een halve ag fietsen voor 30 euro, geen geld als daarmee je zelfvertrouwen een enorme boost krijgt.

Er zijn een aantal Thaise gidsen in dienst van de Engelsman, Australi'er of andere ondernemer die allen Engels beheersen, 'on various levels' ook nog. Het gaat veelal niet verder dan lets go.

Maar de jungletocht.

Daar komt de minvan al om ons ergens af te zetten.

We zijn er klaar voor.

Een deelnemer besluit voor het instappen toch maar z'n stropdas af te doen toen hij aan de anderen zag dar zijn kledingcode niet deugde.

Koen

Spannend!!!

arie en ellen

dank koen voor je input en daarmee inspiratie.
ken je trouwens UNO als kaartspel?