USArie.reismee.nl

Wie verre reizen doet heeft geen tijd om ...

Hallo en welkom op onze site!

We vertellen overonze belevenissen tijdens de reis naar Amerika, Vooral voor familie en vrienden. Natuurlijk kan en mag iedereen meelezen op deze openbare site. Echter: om zelfalgemene en specifieke informatie te vinden over het land (of beter: de 52 landen van de USA want de verschillen zijn enorm) adviseren we te kijken op de fora van de Lonely Planet en USAALL (zie linklijst).

Ook wíj hebben daarvan veel info opgepikt.

En natuurlijk van Clemm and Mary Ann, onze relatives in Bismarck, Noord-Dakota.Ook familiebezoek dus,Al zullen we proberen wat van de highlights in de buurt, deels samen met hen,te gaan bezoeken.

Vanaf nu zul je hier dan ook onregelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je ongeveer waar we uithangen (de buren letten overigens op ons huis) en waar we zijn geweest!

Wij verheugen ons er op - als betrekkelijk onervaren Amerika-gangers - dat AnneMarie (zoals ze dan weer wil heten) en Clemm ons aan het handje nemen enbij voorbeeldEllen aanmoedigen als ze de plaatselijke rodeo-stier te lijf gaat (eerst proberen ze haar van deze uitspatting te weerhouden). En natturlijk laten ze ons Medora en het T. Roosevelt National Park zien. Ze hebben daar als vrijwilliger zelf meegeholpen faciliteiten op te zetten (klinkt vaag, komen we op terug als eye-witness). En ook South Heart intrigeert me. De boerderij is nagenoeg weg, de herinnering aan de brieven die ik postte met die plaatsnaam, het adres in het klassieke handschrift van m'n vader aan z'n broer, is nog levendig,

En net voordat ze ons 'zat' zijn gaan we zelf een paar weken op pad. Badlands, Black Hillsen Yellowstone willen we zien. Alles in de buurt. Hoewel: Yellowstone Park is zo'n 950 km... Naar Amerikaanse maatstaven niet al te ver. We moeten ons aanpassen, toch!?

Maar dan terugkomen en een hereniging met Hank en Rita, uit Albuquerque respectievelijk Tucson, die naar Bismarck gekomen zijn omdat ze Arie niet langer kunnen missen, na het bezoek vorig jaar. Rita op de fiets die hij er toen achterliet als een soort terugkeergarantie.

Ook cousins, nakomelingschap van 'oom Jan' die in 1946 naar Amerika emigreerde en daar een farm begon op de prairies van het midden-westen.

Meer informatie over onszelf en de reis die we gaan maken zou te vinden moeten zijn in het profiel. Maar dat lijkt ons niet bijster interessant. Daarom staat daar een overgeschreven, relativerend stukje, over De kunst van het reizen

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan vooronze mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

We zien je graag terug op ons reislog en reageer gerust met vragen of opmerkingen.

Dan weten we dat je met ons meereist. En houden we daar rekening mee bij de keuze van de huurauto/pick up/RV/tafelreservering bij een van de 43 ketens etc..

Nu nog wat Twente-vlaggetjes inslaan. Altijd aardig om iets van je eigen 'biotoop' weg te kunnen geven. Bovendien zal het Twents ros in deze cowboy-omgeving een echte gadget blijken.

Een paar tulpen, zilver-tin-legering mee. Drop laten we varen (dwz het plan) want dat zal de bestemming niet halen...

Je ziet, we laten niets aan het toeval over. Ria is zelfs de route aan het verkennen naar het vliegveld en oefent met de TomTom om weer in Hengelo terug te komen vanuit Düsseldorf.

Want daar vertrekken we op 4 juni omdat het makkelijker te bereiken is dan Amsterdam (en ook nog €220 p.p. goedkoper met dezelfde North West Airlines).

Overstappen in Chicago en de volgende hub, MSP en te middernacht in Bismarck.

Betrekkelijk snel, als je om 13.15 u. vertrekt...

Martine en Edwin (zie: linklijst) zitten dan inUlaan Bathar,Mongolië, of toch nog in de trein naar Irkutsk. We lezen dat in het vliegtuig.

Arie en Ellen

P.S. Ellen vindt: Wie verre reizen doet heeft geen tijd om veel te vertellen. Ze vindt het echter goed dat ik toch zo nu en dan wat 'publiceer'.

2. Een korte slide-show met foto's van m'n Amerika-reis in 2007 is hier beneden te zienin Filmpje

Arie