USArie.reismee.nl

Bisbee - Naco (Mexico) - Tombstone - Tucson

Een dag uit het leven van twee reiziger (met afsluitende prijsvraag)

08.30 uur: Opstaan in San José Lodge in Bisbee. Resp. om 08.10 (Edwin) en 08.5o u.

09.30 uur: Bezoek Mexico via de grens bij Naco. Enkele souvenirs gekocht (Edwin). Met veel - hartelijke - Mexicanen gepraat. Opvangcentrum voor Mexicanen die uit de USA zijn gezet - bij toeval - bezocht. Interview met de coördinator en een man die 21 jaar in Denver heeft gewoond en gewerkt. (Arie). Zijn (Amerikaanse) vrouw en kinderen wonen er nog.

-11.00 uur: Inkopen (eten en water) bij Safeways (o.l.v. Edwin met fin. ondersteuning Arie)

-11.15 uur: Downtown Bisbee bezocht. Prachtig geconserveerde huizen en gebouwen van de voormalige copper mines. Edwin bezoekt het museum. Arie bekijkt de stad. Warme kleurenin de kunstuitingen en veel (gepensioneerde) mensen uit het koude noorden.

-13.55 uur: Tombstone ('plastic', aldus autochtonen) waar we door kmen en even stoppen om de shoot out straat te zien ('plastic en hout 'aldus de Nederlandse allochtonen). We kiezen ervoor deze tourist trap op te offeren voor een tijdige aankomst in een hostel in Tucson.

-15.00 uur: De afrit van de Interstate (snelweg) die uiteindelijk naar het hostel leidt, blijkt afgesloten waarschuwt een elektronisch bord. We verlaten de Interstate eerder.

-De zon is nu voornaamst ori'entatie , Dat wordt toch een hele zoektocht (stuur: Arie, navigatie: Edwin en TomTom) We rijden langs gigantische opslagplaats van vliegtuigen, die duidelijk in de mottenballen liggen. Na wat vragen komen we bij de Roadrunner, zoals het dak boven ons hoofd heet. (NB: zonder 'huisnummer' op hullie website stuurt ook de TomTom ons het bos in: die 12 straat is kilometers lang en onderbroken door zogheten dead ends...

-17.14: Sjouwen van wat bagage naar de slaapzaal (o.l.v. Arie met fysieke ondersteuning Edwin)

-17.30: wifi: mail en usarie.nl bijwerken

17.40 uur: Brian van het hostel kookt ook en we besluiten hem te vragen een dinertje te plegen (deze rib uit ons lijf kost 5 dollar). De ingekochte voorraad zetten we in de vrieskist en gaat morgen mee de woestijn in, alwaar we kunnen kamperen op de camping bij het Sonora Desert Museum. Heerlijk. Recept op d Roadrunner website.

18.30 u. Afwassen, deel etenswaar in koelkast en wat klein logistiek geregel.

19.00 uur: verkennen omgeving. Kathedraal, Sainte Augustine, trekt onze aandacht. Veel muurschilderingen (soms keramiek), Conggresgebouw waar alleen de flonkerende draak nog hangt na het world-gem-event, stukje downtown met bibliotheekbezoek - alwaar een kijkboekje gekocht voor Tiffany, Rita's kleindochter, het hostel vlekkeloos gevonden door het logische stratensysteem en met gebruik van common sense ipv de zon.

-20.10 uur: Koffie (verzorgd door Edwin), popcorn (22.30 u., idem) en lezn en toeristeninfo zoeken (Arie) en praten (beiden min of meer)

-23.15 uur: Naar het stapelbed (Arie)

-00.55 uur : Naar het staplbed in andere kamer (Edwin)

-06.33 uur: Opstaan (Edwin, Arie 0.05 uur later pas)

-06.45 uur: Koffie

Plannen:

-Rita en Chuck bezoeken om favoriete logeerperiode af te spreken.

-Scoutshop bezoeken om te kijken of er dit weekend nog activiteiten zijn in het kader van Edwin goes international (= Edwin verlegt z'n grenzen).

-Het space museum en het state history museum zetten we op de lijst.

-Naast de hiking en cycling in het Sabino Canyon en de Catalina Mountains. En misschien een outbackje in het Saguaro NP.

-De trein komt ook voorbij maar begint pas te blazen in het centrum. Halleluja.

Tucson, 18/19 febr. 2009

Roadrunner hostel, Arie

----------

NB:

Op de verlanglijst voor een herbezoek:

Arie: Bisbee

Edwin: zie evt. later

---

Update mooiste ' ervaringen':*)

1. Chicricahua, hike

2. Homecoming in Tucson en Albuquerque

3. Petrified Forest

4. Siver City

5. Mexicaanse grens

6. Traject Lake Caballo (NM) - Silver City

7. Barbecue Chiricahua

8. Flagstafff in de sneeuw

9. Reddingsactie auto bij lephant Butte

10. Edwin zien genieten van Grand Canyon en 'wildwest' winkel Gallup.

11. Hike in Grand Canyon

12. Eten met Eric, GC-tourdriver

13. Hupvaardige Canadezen en Amerikanen

14. Corrales adobe

* )Bisbee nog nietopgenomen in de stand. Wordt top-5.

-------

De dagelijkse prijsvraag:

Hoe heet de vogel die te zien is op http://www.edwinenmartine.com/joomla

Antwoorden uiterlijk 20 februari, 12.00 uur GMT via mijn email-adres.

Annelies

Hebben jullie een andere prijs dan Martine en Edwin ?
Zo ja dan doe ik mee.

Grtz
Annelies

Martine

Het is ook allemaal één pot nat, NZ en USA. Wij zijn vorige week ook bij het petrified forest geweest, komt niet in de top 100. Denk dattie van jou mooier is.