USArie.reismee.nl

Kamperen aan Lake Elephant Butte

14 en 15 febr in New Mexico
We zijn gisteravond aangekomen in 'Truth or Consequenses' (vroeger heette het Hot Springs ). Ja zo heette het echt.

Na drie prachtdagen in Albuquerque bij Hank en Norita.

Het was even zoeken voordat we een slaapplekkie gevonden hadden. Alles zat vol ivm Valentijn. Ja zo gaat dat :dubbele prijzen lijkt wel en alles is bezet, nou ja, bijna alles.

Het plaatsje staat bekend om zijn heet water bronnen. Wij vonden een plekkie in een inn met hete baden. Vierkante gaten in de grond met heet/warm water erin. Op de bodem lagen kiezelstenen en het was er leuk en schoon . Het werkte goed hoor; ik heb geslapen als een roos en was de volgende dag lekker fris.

Voordat we de volgende dag op pad gaan ga ik eerst maar even naar de goede super markt, die van de vorige avond was echt basic. We hebben ons goed gered en het eten smaakte goed. Bij de super stonden scouts die een voedsel inzamelings actie deden . We hebben lekker gekletst. Dit jaar zit er een jubileum aan te komen: 100 jaar scouting in Amerika. Lijkt me ook wel leuk.... Arie komt me met de mini-suv tegemoet.

Wat is de auto vies. Voordat we het dorp uitgaan eerst nog even tanken, ramen poetsen en sfeer proeven in het pompstation.Gewapend met een ruime beker koffie op weg naar een volgend adres. Omdat alles vol zit heeft het zoeken weinig nut en gaan we kamperen bij Lake Elephant Butte.

Later zal blijken dat er een eiland in zit datvan de boven af gezienop het hoofd/kop van een olifant lijkt. Als je het weet kan je het er in zien .

Nou ja we gaan eerst lunchen op het strand en dan besluiten we de omgeving te gaan bekijken . Mooi eindje gelopen en geklommen ; we zijn allebeide tevreden. Bij aankomst blijkt Aries rug het allemaal toch wat vermoeiend te vinden en vervolg ik mijn wandeltocht om buiten het park een warme maaltijd te gaan scoren. Gauw terug gelopen . Hetgeheel blijkt zowaar ook nog warm te zijn en bovendien nog goed te smaken ook. Een bedankje aan de taverne ! Arie relaxt achter in de auto, omgebouwd tot mini-slaapkameren ik duik zo het tentje in wat op het strand staat.

Dikke slaapzak, die nul graden aan kan.

ps 1. we hebben het museum van Geronimo overgeslagen; waarschijnlijk is er niet meer zoveel nieuws voor ons te zien .

ps2. Het tentje, een slaapzak en matje waren keurug bewaard door H & R in ABQ, achter gelaten door A. in april 2007.