USArie.reismee.nl

Dilemma

Wat doe je als je - op de heenreis - een vliegtuig gemist hebt;

Een afgesproken wake up call niet gegeven wordt (Singapore);

Lekker slapen een belangrijk onderdeel van een relax vakantie is en lekker slapen in de nacht voorafgaande aan een etappe niet meer bij is;

Het eten verschrikkelijk lekker is .... en goedkoop;

De zon vaak en intensief schijnt;

Een verkoelende regenbui altijd in aantocht is;

Envaak ookarriveert; en dat uitgebreid laat weten.

Wat doe je als...

Een vliegticket (enkele reis) naar Londen al voor 200 euro te boeken is;

Je geen verplichtingen hebt...?

Weatheronline ook het Nederlandse weer laat zien;

Tsja, dan is de keus al snel gemaakt. Laten we nog even blijven. Zullen we het vliegtuig maar missen?

Desondanks zitten we nu op vliegveld LCCT in Kuala Lumpur. Vier uur voor de vertrektijd, je weet maar nooit...

De zelf incheck levert een vrije doortocht naar de douane op. De anderen staan in de rij voor de boardingpass. Even nadenken of we nu al die lekkere meegebrachte drankjes moeten nuttigen... diezelfde douane pikt het vruchtensap er genadeloos uit - een belangrijke grondstof voor explosieven, bedachten de Amerikanen. En er is weer paniek want er kwam ergens een bom het vliegtuig in.

En hoe zat het ook al weer met die jetlag? Die is toch het ergst als je van oost naar west vliegt? Als we in Londen overnachten, toch maar een dubbele wake up call aanvragen?

't Is weer even wennen aan de 'de oude zakelijkheid' na vier weken in 'slow pace' te hebben geleefd.

De NS rijdt op tijd, één overstap maar, in Amersfoort, controleert de kaartjes nergens want op zondagmorgen zit er alleen maar gezagsgetrouw volk in de bijna verlaten coupés.

Een verlaten en vlak landschap. Grijs. De overstap in Almelo is zo vanzelfsprekend dat-ie niet meetelt. Van snel- naar stoptrein. Weer slow pace.

En niet afgesproken maar zeer welkom: een rode, ruime ... en gratis taxi die ons opwacht.