USArie.reismee.nl

Bintang Walk

Kuala Lumpur heeft ook eenmonorailna die van ponypark Slagharenwillen we natuurlijk een echte uitproberen.

Van de Pasar Seni, om de hoek, laten we ons naar de Twin Towers vervoeren. En het is eigenlijk niets bijzondes. Het meeste onderweh hadden we al te voet - en veel beter - gezien. Maar het is wel praktisch om van daaruit (Twin Towers) naarde 'beroemde' Bintang te wandelen.

Een grote overvalwagen, patrouillerende agenten, het beeld doet me aan een documentaire over Pattaya denken. Of de Koh San Road in Bangkok of de Ramblas.We sluipen een zijstraatje in en voelen ons weer thuis: koffie, met veel uitleg wat black coffee nou eigenlijk is.

Tien uur in de morgen, het echte Bintang gevoel wil niet komen. Een gigantische shoppingmall, terug de straat op ... we moesten vanavond nog maar eens gaan.

Een stukje verder wandelen, nauwelijks taxichauffeurs die ons aanspreken en de volgende pauze om aldus de stad in etappes te verkennen.

De volgende attractie is wel weer groots: het keuzemenu voor de lunch, met lime juice valt weer in goede aarde. Thuis straks weer aardappelen, dat kan toch niet?!

Dan slagen we erin zonder een aankoop te doen het hotel te bereiken voor het volgende programmapunt (we plannen alles strak!): de siesta. Deze zou wel eens kunnenuitlopen.

In ieder geval straks een wake up call met de receptieafspreken...