USArie.reismee.nl

Bali

Buren in een dorp weten alles van elkaar en dat blijkt eens te meer: de homestay die T. en M voor ons uitgezocht hebben is perfect: locatie (rustig, grote tuin), ontbijt (zeer veel fruit) en vriendelijke mensen. Maar dat is normaal in Bali.

Een goede greep dus om hen vooruit te sturen en kwartier te maken. Ook de rondleiding over het strand en langs alle verkopers is zeer waardevol. We wilden extra aardig voor ze zijn door de onwetende toerist te spelen maar dat kostte wel enige moeite. Bali, Tthailand, Sri Lanka, the devil is in the detail.

De derde dag alweer en onze buren gaan weer naar huis om de sociale en andere controle in ons gemeenschappelijke Twentse dorp voort te zetten. Onze poes blijft in goede handen en zij vertellen ook aan iedereen die het maar horen wil hoe stom we waren het vliegtuig in KUL te missen./ En iedereen wil dat horen, natuurlijk.

Ondertussen wordt onze standvastigheid op de proef gesteld en die is groot: nog geen Balinese lap gekocht, geen surfarrangement aangegaan, steeds de 200 meter gelopen naar de winkel, ondanks de 25 taxi-chauffeurs die vinden dat dit mensonwaardig is.

De koffie aan het strand een paar honderd meter buiten Sanur slaan we natuurlijk niet af, rustige plek, een verdwaalde backpacker aan het bier, Hadir die het strand aanharkt... maar het blijft iets te ver van de hotelterrassen en daarom rustig.... en dat is goed zo.

Windsurfen, yes you can. Where are you from? Etc, etc. het prijskaartje voor alles van bananaboat to surfplank zegt: one hour: 35 $.

Daar hoef ik niet lang over na te denken en al weer is er die dag GEEN ENKELE windsurfer op het water. (natuurlijk is mijn tegenbod beschamend: 5 dollar voor een uur, alles is hier een factor 8 à 10 goedkoper, redeneer ik maar dat zal wel westers-kapitalistich zijn)

That's economics, stupid.

-----------------------------

Sbp checken over een week of M. het gras gemaaid heeft, het chijnt tropisch te zijn in NL...

Adres tot (waarschijnlijk vrijdag 8 oktober!

Homestay Yulia1

Jalan D. Tambinglan

0361-288089

Sanur

Bali

Prachtige kamer met veel privacy in een tuin waar je net zonder kapmes door de palmen en leguanen kunt.

Gelukkig ging ik wel, in tegenstelling tot Absalom

op tijd naar de Bornse kapsalon

Prijsvraag over missen vlucht:

Michel bijna goed, ga je door voor de hoofdprijs? 8 punten

Helaas gen punten voor de andere deelnmers, vooral iemand die zei dat we op het verkeerde vliegveld waren: kul...

Prijsvraag 2:

Wat doen de tijdelijke bewoners van Bali komende week in onze tuin?

Oplossingen voor zondag 10 oktober.

Michel

Hoera !! bijna goed. Wat is het beter antwoord ?

Michel

betere